Prototype Pattern


Programda kullanılan nesnelerin oluşturulması zaman alabilir. Bu şekilde nesneleri new ile oluşturmak yerine, Prototype tasarım deseni kullanarak varolan nesneden klonlayabiliriz.

Sistemde büyük ve oluşturulmaları zaman alan nesneler varsa ve sınıf hiyerarşisini küçültmek, kullanılan sınıf adedini azaltmak gerekiyorsa bu tasarım şablonundan yararlanılır.

Örnek : Müşteri ve çalışan bilgilerini prototip olan  nesneden klonlanan nesneler üzerinde tutup, ekrana yazdıran program.

Programın kodu:

InformationPrototype sınıfı ;  bu sınıf müşteri ve çalışan bilgileirni tutmak için kullanılacak nesnenin ptototipinin oluşturan sınıftır.Clone() metodu kullanılacağı için cloneable interface sınıfını implement eder.

Calisan ve Musteri sınıfı ;  bu sınıflar InformationPrototype sınıfının alt sınıflarıdır, onun tüm özelliklerini taşır.

Musteri sınıfı:

Test sınıfı: Bu sınıfta yeni bir müşteri ya da çalışan için new operatoru kullanılmıyor , onun yerinevar olan nesne klonlanıyor. Oluşturulan bu nesnelerde yer alan bilgiler ekrana yazdırılıyor.

Böylece new operatoru ile tekrar tekrar nesne yaratmanın önüne geçiliyor. Klonlanan nesne set metotları ile tekrar yapılandırılıyor.

Ekran çıktısı:

 

 

Bunlar da ilginizi çekebilir :

Builder Pattern

Single Pattern

Server Explorer (Veritabanı Yaratma)

Factory Pattern

jOptionPane Kullanımı

Java’da İkili Ağaç

 

 

 

 

Reklamlar
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: